Sosyal Medya yeni gozde

Hubspot verilerine göre dünyada sosyal medyada pazarlamaya ayrılan para: 3.4 milyar dolar. ABD 1,7 milyar dolar ile başı çekiyor.

Zirvede pek çoğunuzun tahmin edeceği gibi Facebook var. 600 milyon kullanıcısıyla pazarlamacıların iştahını kabartıyor.

Facebook'un yüzde 53'lük pazar payını yüzde 17 ile Myspace takip ediyor. 

Oyun ve uygulamaların payı yüzde 8'de kalıyor, ardından Foursquare gibi lokasyon bazlı sosyal medya mecralar (yüzde 3) ve yine aynı oranla Twitter geliyor.

Twitter pazarlamacıların gönlünde daha henüz yer edinememiş olmasına karşın, kurumsal şirketlerin kurum kimlikleri adına sosyal medyayı kullanmasına gelince iş  tamamen değişiyor. 

Zira Fortune 100'e giren dev kurumsal şirketlerin yüzde 65'i Twitter hesabına sahip. 

Facebook yüzde 54 ile ikinci planda kalıyor ve onları yüzde 50 ile youtube takip ediyor. 

Ayrıca bu şirketlerin yüzde 33'ü kendi blog hesaplarına sahipler.  

Bu şirketlerin ne sıklıkta aktif olarak hesaplarını kullandığına gelince,

yüzde 82'si her hafta ortalama 27 kez twitter mesajı gönderiyor, 

yüzde 59'u 3.6 kez Facebook'unu güncelliyor,

yüzde 68'i ayda ortalama 10 video ve yüzde 36'sı ortalama 7 blog yazısı kaleme alıyor.

© 2004-2011 MEDIALINE®. Medya Bilişim Teknolojileri

Site by MEDIALINE